piątek, 23 sierpnia 2013

Ostatnie zdobycze książkowe - trening + odżywianie

Dziś o kilku letnich zdobyczach książkowych - oczywiście związanych ze zdrowym stylem życia. Jak to na moim blogu bywa, tematyka dietetyczno - treningowa. Myślę, że pozycje dotyczące finansów, które zakupuje, nie zainteresowałyby zbyt wiele osób czytających mojego bloga :-D Pierwszą z książek poniżej zakupiłam już chwile temu (wrzuciłam info nawet na FB), a trzy pozostałe przywiozłam z mojego mini urlopu w trakcie niedawnego długiego weekendu. Uważam, że wszystkie są godne polecenia, choć każda jest inna :-)

"Czy wiesz, co jesz?" Katarzyna Bosacka, Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska  

Nawiązanie do cyklu filmów z TVN Style (oglądałam też na VOD i na platformie TVN). Zawartość książki pogrupowana na rodzaje posiłków, tworzy bazę informacji przekazywanych w filmach na temat poszczególnych produktów. Uważam, że jest to dość kompleksowe opracowanie, ale bez zbędnego gmatwania. Każdy podrozdział zawiera opis produktu z danej grupy, składników w nim zawartych - czyli dobroci i ewentualnych paskudztw. Następnie mamy instrukcję, jak kupować dobre produkty z danej grupy, na co uważać, jak sie nie dać oszukać .Wspomina się także o badaniach naukowych związanych z określonymi grupami produktów, a opis kończą prawdy i mity, które warto wyszczególnić. W ostatniej części książki mamy wszystkie "E" dodatki do żywności, podzielone na grupy nieszkodliwych i tych  problematycznych. Uważam to za całkiem fajny pomysł, bowiem same opisy często nam niewiele mówią. Ku mojemu zdziwieniu, książka nie jest przepełniona kolorowymi zdjęciami, posiada jedynie małe ilustracje tematyczne. Pozycja ta zawiera masę cennych informacji, o których i ja często zapominam, dlatego fajnie mieć coś takiego pod ręką. Cena: 24,90 PLN

"Zdrowe przyprawy" Mannfried Pahlow

Mam świadomość, że nie wykorzystuje właściwości przypraw w pełni, bo nie zawsze o nich wszystkich pamiętam. Podejrzewam właśnie, że dlatego też ta pozycja rzuciła mi się do razu w oczy. Opisuje ona poszczególne przyprawy - gdzie i jak rosną, jak je kupować, jak smakują, co zawierają i inne przydatne rady dotyczące konkretnych pozycji. Prócz tradycyjnych przypraw, znajdziemy także opisy np. cytrusów, owoców dziko rosnących, selera, chrzanu i rzodkwi, a także grzybów używanych w celu przyprawiania. Książka zawiera także rady dla ogrodników oraz przepisy z użyciem opisywanych przypraw (nie wszystkich). Uważam, że pozycja warta chociaż przejrzenia. Na pewno znajdziemy tam jakieś ciekawostki. Cena: 19 PLN





"Idealna kobieca sylwetka" Brad Schoenfeld

Mimo iż w internecie jest masa informacji na ten temat, skusiłam się na te książkę jako dodatkowe wsparcie. Prawdopodobnie będę skazana na trening siłowy w domu, więc pomyślałam,że przeczytam i skonfrontuje z już zdobyte wcześniej informacje. Podtytuł "118 ćwiczeń w siłowni," w zasadzie już sugeruje, że będzie to zestaw siłowych ćwiczeń z instruktażem. Pozycja opatrzona jest obszernym wstępem do ćwiczeń obejmującym zagadnienia modelowania sylwetki, rozgrzewki i rozciągania, nabierania kondycji i innych ogólniejszych zagadnień, a kolejne części opisując ćwiczenia kształtujące poszczególne partie naszego ciała. Wrzucone są zatem konkretne ćwiczenia, plany treningowe, przykładowe treningi na siłowni i w domu (alternatywnie). Przy opisach, zamieszczone są także instruktażowe zdjęcia. Zawartość prezentuje się całkiem fajnie, choć jeszcze nie przebrnęłam przez całość. Cena: 19 PLN


" Joga fitness"  Anna Troekes

Ten temat interesuje mnie już od jakiegoś czasu. Joga jest treningiem ciała i umysłu, który pozwala nam uzyskać wewnętrzną równowagę, a tego ja od dłuższego czasu szukam :-) Ta książeczka, jest tak naprawdę taki małym przewodnikiem, wiec pomyślałam, że potraktuje ja jako wprowadzenie w jogowe tajniki. Raz w tygodniu, chciałabym bowiem się jogą zająć. Poszczególne części opisują filozofię związaną z jogą, instrukcje aktywnej rozgrzewki, poszczególne asany oraz sekwencje ćwiczeń. Całość mała, zgrabna i opatrzona zdjęciami pomocnymi dla początkujących. Przyjemny niezbędnik, dlatego zakupiłam. Cena: 9 PLN

 

Aż tak często nie kupuję książek o powyższej tematyce, ale jakoś mi się teraz skumulowało. Fajnie jednak mieć kilka fajnych pozycji w domu i nie musieć siedzieć przy komputerze poszukując informacji. Ja najczęściej czytam do poduszki i w komunikacji miejskiej, jeśli zdarzy mi się nią gdzieś dalej jechać. W pracy, w zasadzie nie odrywam oczu od komputera, dlatego każda chwila po południu bez niego daje wytchnienie mojemu organizmowi :-)


Zapraszam do lektury!
Mysza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...