sobota, 20 lipca 2013

Kolejna pracowa sałatka z kurczakiem:-)


Dziś kolejna w tysiąca moich sałatek do pracy. Jak już pisałam, przygotowuje sałatki z tego, co posiadam akurat w domu i co wydaje mi się, że będzie do siebie pasowało. Często też stosuję pewną "zasadę kolorystyczną"...czyli dodaje składniki tak, by były różnych kolorów. Mam wrażenie, że bez specjalnego analizowania, jest wtedy szansa, ze dostarczymy wielu różnych witamin i minerałów:-) Zwykle tez nie dodaje zbyt wiele przypraw. Tam komponuje sałatki, by wymieszać smaki i nadać jakiś charakter. Czasem dodaje te jakiś gatunek sera.  A zatem, przejdźmy do mojej sałatki, być może taka właśnie wersja kurczakowej zdrowotności będzie komuś odpowiadała.

SKŁADNIKI:
  • Pierś kurczaka w Tandoori Masala
  • Kapusta pekińska - zielone, bardziej liściaste części
  • Papryka zielona
  • Papryka biała
  • Ogórek zielony
  • Pomidor 
  • Kukurydza konserwowa
  • Ser feta
  • Oliwa z oliwek
  • Przyprawy: pieprz, pietruszka suszona


Przyprawy Tandoori Masala w różnych wersjach używam od kilku lat i uwielbiam ją do kurczaka, choć sprawdza się też z innymi mięsami. Nadaje mu fajny kolor i niepowtarzalny smak...minimalnie ostry, orientalny i bardzo ciekawy. Kto nie próbował, polecam koniecznie skosztować ;-) Poniżej zdjęcia przyprawy, której użyłam teraz (dostępna w sklepie Rossmann). Wyczytałam w składzie, że tak zupełnie naturalna, to ona nie jest, ale w ilości, jakiej jej używam, myślę, że to przecierpię dla jej oryginalnego smaku :-) Ta pokazana poniżej oraz taka zwykła przyprawa w woreczkach foliowych, sprzedawana na rynkach, czy w sklepach ze zdrową żywnością, są według mnie najlepsze. Jest to oczywiście kwestia gustu, jednak na pewno gdy ich używam, pochwał dla mojej kuchni jest dużo więcej:-)




Tymże hinduskim akcentem, kończę dzisiejszy post, namawiając jednocześnie do przygotowania weekendowo jakiejś zdrowej i smacznej sałatki.

Smacznego
Mysza

2 komentarze:

  1. uwielbiam masala - kocham, wielbię - ale mi ochoty narobilas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem widzę, że nie jestem sama:-)Pozdrawiam:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...