poniedziałek, 27 stycznia 2014

Trening z You Tube - moje doświadczenia/propozycje :-)

Całkiem niedawno, koleżanka zmobilizowała mnie do małego przeglądu kanałów z treningami dla kobiet. Na You Tube nie występują tylko zestawy dla kobiet, bowiem wiele ćwiczeń, z tych, które pojawiają się na kanałach opisanych poniżej, może być wykonywanych spokojnie przez mężczyzn. Wiele kobiet szuka czegoś dla siebie w sieci i nie zawsze wie, jak się do tego zabrać. Pomyślałam, że trochę pomogę :-) To tylko mały przegląd tego, co mnie bardziej zainteresowało, z czego korzystałam na początku i do czego wracam obecnie, gdy trenuje głównie w domu. Są formy bardziej i mniej wyszukane i na pewno jest jeszcze cała ich masa na innych kanałach. Ja przez ostatnie lata, dużo ćwiczyłam w klubie, więc z takich filmów korzystałam sporadycznie. Obecnie dopiero zaczynam się bardziej przyglądać.

Poniżej podaję linki do listy filmów (nazwa kanału) i przykładowy trening z danego kanału, bowiem jest tego bardzo dużo i przegląd należy już do aktywnych poszukiwaczy :-)  Niektóre kanały zawierają krótkie zestawy, inne dłuższe, czy bardziej urozmaicone. Można je ze sobą łączyć, można ustalać sobie własne "plany treningowe", na pewno jednak warto przetestować i znaleźć coś dla siebie. Ostatnio ćwiczyłam w domu głównie z obciążeniem, jednak czasem brak mi mobilizacji, mam gorszy dzień i wtedy najlepszym dla mnie jest gotowy trening, który mobilizuje mnie do wykonania go w całości. Może i ten przegląd trochę  Wam pomoże, a przy okazji, ja przypomniałam sobie o tych cudownych zasobach :-) 

Kanał passion4profession

Kanał, który odkryłam wiele lat temu, szukając ćwiczeń na brzuch. Znajduje się na nim sławny (odnaleziony wtedy) trening 8 min ABS w kilku wersjach, a ponadto masa zestawów na poszczególne partie ciała. Każdy znajdzie coś dla siebie, choć przyznam, że nie ma żywej muzyki w tle, jest tylko odliczanie i często fajnie pokazana praca mięśni. Co prawda treningu nie prowadzi atrakcyjna, mobilizująca blondynka (albo blondyn), ale za to jest duży wybór dość krótkich i naprawdę konkretnych treningów.


Kanał Fitappy2

To nie tylko kanał z zestawami ćwiczeń, ale także z filmikami na temat odżywiania, porad treningowych  treningowych i mniej treningowych. Prowadzi go sympatyczna blondynka mieszkająca w Kalifornii, toteż często sceneria treningów jest bardzo ciekawa :-) Zestawy sa zwykle dość krótkie, na poszczególne partie mięśni lub też spalające. Polecam tę sympatyczna osóbkę, która ma treningi dla początkujących i nie tylko. Obecnie jest w ciąży, więc nie wiem, jak będzie z  nowymi treningami.


Kanał TiffanyRotheWorkouts

Tiffany napotkałam także w poszukiwaniach ćwiczeń na brzuch i od razu ja polubiłam, testując zestaw poniżej. Okazało się, że ma takich zestawów dużo więcej, trwają ok. 10 min, a sama prowadząca jest bardzo energiczna i potrafi zmobilizować. Dla mnie to taka konkretna babka, a ja naprawdę lubię takie osoby :-)


Kanał Lionsgate BeFit

Kanał, który poznałam w poszukiwaniu ćwiczeń Jillian Michaels. Bardzo lubię jej treningi, są ciekawe i potrafią być wyczerpujące. Trwają ok. 30 minut.(te z których korzystałam). Na kanale jest także wiele innych treningów, np. Austin, czy nawet Jane Fondy, jednak Jillian na najbardziej przypadła mi do gustu. Wachlarz treningów na tym kanale jest dość duży, obejmujący różne przedziały czasowe, różną intensywność i różne przeznaczenie. Warto zajrzeć :-)


Kanał ZuzkaLight

Troche inny typ ćwiczeń i kanał odróżniający sie od pozostałych. Zuzka pracowała kiedyś w BodyRock TV. Od dawna już prowadzi osobną "działalność" i wprowadza w życie masę treningów tzw. ZWOW (Zuzanna's Workout of the Week). Można znaleźć zestaw dosłownie na każdy dzień, dostosowany do naszych potrzeb. To naprawdę ciekawe treningi trwają średnio 12-20 minut. Trzeba dać z siebie wszystko (niektóre to zestawy, to typowy hardcore), a wtedy nawet po 10 minutach, wiemy, co to dobry trening i mamy satysfakcję:-) Musimy być przygotowani na pompki, burpees, wszelakie przysiady i inne wyczerpujące ćwiczenia o być może nowych dla Was nazwach, ale naprawdę warto. Poza tym, Zuzka jest bardzo sympatyczna :-)


Kanał Ewa Chodakowska

Muszę przyznać, że Ewa porwała tysiące dziewcząt, ale mnie do końca nie przekonuje. Należy jej się szacunek za to, że dzięki niej, cała masa kobiet, ruszyła wreszcie tyłki , zaczęła się ruszać, a nawet zdrowiej odżywiać (czego wiele osób nie docenia). Testowałam kilka jej zestawów i  rzadko do nich wracam. To takie klasyczne ćwiczenia, dość zgrabnie połączone, dlatego umieszczam tę pozycje w moim poście. Na kanale jest troche 6 minutowych zestawów do tworzenia własnych treningów, ale jest tego stosunkowo niewiele. Bardzo popularne są SKALPEL, KILLER, czy TURBO SPALANIE, które są chyba dostępne na płytach Ewy. Na jej kanale ich nie znajdziemy, ale wyszukiwarka robi swoje. To nieco dłuższe treningi, ale nawet przy małej ilości czasu, warto porwać się na taki chociaż 1-2 razy w tygodniu. :-)



Kanał - ToniqueFitness / Sylwia Weisenberg

Ta dziewczyna wydaje się być strasznie sympatyczna i widać, że ma pasje, więc trochę szkoda, że treningów jest mało. Uważam jednak, że jest warta choćby wspomnienia o niej. Może za jakiś czas, pojawi się nieco więcej jej treningów. Pożyjemy, zobaczymy :-)


Ćwiczenia z Mel b

Z krótszych zestawów, treningi Mel b także sa naprawdę fajne. Co prawda sa rozrzucone po różnych kanałach, jednak You Tubowa wyszukiwarka tu także dobrze działa :-) Fajna, energiczna kobieta, która potrafi rozgrzać całe nasze ciało :-)


Kanał - OdchudzanieBezKitów

Przyznaje bez bicia, że zainteresował mnie ze względu na Natalię Gacką. Od kiedy obejrzałam z nią wywiad kilka lat temu, obdarzyłam ją dużą dozą sympatii i niesie ze sobą bardzo dobre skojarzenia. Na kanale są nie tylko jej treningi, ale także inne oraz porady żywieniowe. Kanał jest sponsorowany, ale ignorując "polecane" zażywanie spalacza przed treningiem, można naprawdę z niego skorzystać. Oczywiście, treningi Natalii, podobają mi się na tym kanale najbardziej :-) Rozsądna, pełna życia i energii dziewczyna :-) W końcu Mistrzyni Świata!


Kanał DoYouYoga

Muszę przyznać, że jeśli chodzi o jogę, czy stretching, to wyszukuję ćwiczenia nie raz zupełnie dowolnie. Wręcz na chybił - trafił. Zwróciłam jednak większą uwagę na kanał poniżej, gdyż zainteresował mnie 30-dniowe wyzwanie z jogą :-) Nie jestem specjalistką, wręcz początkującą w tej dziedzinie, dlatego fajne jest codzienne wprowadzanie w arkana jogi przez osobę z nieskrywaną pasja. Naprawdę ciekawy kanał, polecam :-)


O kanałach fit, sportowych, czy o tematyce zdrowego odżywiania, zapewne  napiszę w innym poście, gdyż uważam, że taką wiedze należy rozpowszechniać, gdzie się da! Lubie posłuchać o zdrowym odżywianiu, metodach treningowych, osiągnięciach, przemyśleniach. Gdybym miała skondensować to tutaj, wyszłaby swego rodzaju niekończąca się opowieść...:-P Jest jednak co najmniej kilka kanałów, które warto polecić. W tym poście, chciałam dać kilka podpowiedzi, poszukiwaczom zestawów domowych, do których w większości przypadków, nie jest potrzebny żaden sprzęt. Tak sobie teraz pomyślałam, że może zrobię sobie jakieś wyzwanie z YT na jeden z kolejnych miesięcy :-p A co!

Jeśli chodzi o trening w domu, to przy braku czasu (czy też pieniędzy na karnety), You Tube na pewno sprawdzi się znakomicie. Możemy dowolnie przebierać, bo przecież każdy ruch jest ważny. Podczas ćwiczeń lub przed (gdy mroźna zima!), otwórzmy okno, dotleńmy pomieszczenie, żeby nasze ćwiczenia były bardziej efektywne. Dobre samopoczucie gwarantowane :-)


Powodzenia w treningach:-)
Mysza

2 komentarze:

  1. Dzięki za ten post! Przejrzę i wybiorę coś dla siebie :) A od siebie mogę jeszcze polecić Brazil Butt Lift, z którego osobiście robię tylko cardio, ale reszta treningu też wygląda całkiem, całkiem. Niestety, z racji przebytej operacji i poziomego 17-cm cięcia dolnych mięśni brzucha trzymam się z daleka od wszelkich ćwiczeń właśnie na tę partię mięśni - boję się, że narobię sobie przepuklin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to współczuje, ale fajnie, że mimo wszystko wracasz do formy :-) Cieszę się, że ten post się komuś przydał. Ostatnio odkryłam jeszcze, że Natalia Gacka ma swój nowy kanał na YT i liczę, że będą jakieś fajne zestawy. Na razie jest mało: https://www.youtube.com/channel/UCtTkIguCtste0ff7tbAjD4w/videos :-) A ten Brazil Butt Lift wypróbuję, dzięki za cynk :-P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...