niedziela, 16 lutego 2014

Quinoa z mięsem i cukinią w sosie pomidorowym ;)

Dziś taka nowość w mojej kuchni - Quinoa, czyli komosa ryżowa. Zasadniczo, jadamy dość dużo kasz, jednak akurat tej nie jadłam wcześniej. Skoro jednak jest tak bardzo polecana, to postanowiłam ja wypróbować. Szczerze mówiąc, miałam zrobić domowe spagetti (ze względu na mięso mielone, które już miałam naszykowane), jednak w ostatniej chwili zmieniłam plan i, jak się okazało, wyszło coś fajniejszego :-)

Napomknę jeszcze, że wspomniana QUINOA wyróżnia się wysoką zawartością białka, a także nie zawiera glutenu, co może być dobra informacją dla wielu osób. Białko z komosy ryżowej, jest tzw. białkiem kompletnym, czyli zawiera wszystkie aminokwasy, które nie są syntetyzowane w ludzkim organizmie. Zawiera także dużo aminokwasu istotnego dla wzrostu i regeneracji tkanek, czyli lizyny. Jakby tego dobrego było mało, quinoa zawiera istotne składniki tj. magnez, mangan,wapń, żelazo, miedź i fosfor. komosa ryżowa bogata jest także w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E. Sama quinoa, może być bardzo cennym składnikiem diety także dla wegetarian, choć u mnie będzie ona połączona z mięskiem...


A teraz moje danie, zawierające powyższe cudo :-)
  
 SKŁADNIKI:
  • Mięso mielone - u mnie z łopatki wieprzowej)
  • Cukinia
  • Pomidory krojone z bazylią i oregano (Pudliszki w kartoniku)
  • Czosnek świeży
  • Mała cebula
  • Przyprawy: Tandoori masala, Przyprawa śródziemnomorska (Farmona), papryka czerwona słodka, sól i pieprz

     
  • Quinoa
  • Przyprawy: Curry ostre, kurkuma, sól

 

Sposób przygotowania:

 

1. Podsmażam na niewielkiej ilości tłuszczu mięso mielone z cebulą pokrojona w pół-talarki.W zależności od patelni, jaką dysponujemy, można to zrobić także bez tłuszczu. Przyprawiam mięso tandoori masala.

2. Dodaję cukinię pokrojona w ćwiarteczki, dodaje nieco curry i dużo papryki słodkiej.


3. Wrzucam pomidory krojone,rozdrobniony świeży  przyprawiam solą i pieprzem do smaku.


4. Gotuje w garnku wodę do gotowania komosy ryżowej  (proporcje 1,5 szkl. wody/1 szkl.komosy) i dodaje kurkumę i ostre curry. dzięki temu, quinoa będzie miała ładny, żółty kolor.

5. Wrzucam 1 szklankę suchej, przepłukanej wodą komosy i gotuje ok 15-20 min. na koniec wyłączam gaz i daję wchłonąc jej reszte wody.

6. Nakładam okrąg z komosy na talerz, a w środku umieszczam mięso w sosie.


Przepis jak zwykle nie jest skomplikowany, ani specjalnie pracochłonny, czy też czasochłonny. Polecam wszystkim tego typu danie. Można oczywiście przyprawić mniej orientalnymi przyprawami i też powinno być pyszne i zdrowe. Ja wczoraj miałam ochotę właśnie na takie smaki :-)

Smacznego
Mysza

4 komentarze:

  1. Smacznie to wygląda:) Ja szukam komosy,ale jak narazie jej nie widziałam,mam małą paczuszkę z internetu,ale może powiesz mi gdzie kupiłaś swoja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam swoją komosę Kauflandzie. W sumie byłam zaskoczona :-) Ostatnio udaje mi się kupować różne ciekawostki także w marketach :-)

      Usuń
  2. Spróbuję któregoś dnia :) Ostatnimi czasy zapisuję sobie co jem i wychodzi mi, że mam zdecydowanie za mało białka w diecie, tak więc mam kolejny powód by poszukać komosy. Widzę, że nie jest marki Kauflandowej więc powinna być też dostępna w innych sklepach, co mnie osobiście cieszy bo Kauflanda mam na drugim końcu miasta w dość nieciekawym otoczeniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o to, że w marketach też może być, skoro nawet w Kauflandzie się znalazła :-) Ja też co jakiś czas mam braki białka w diecie, ale jak wracam uwagę na kompozycję posiłków, to nawet nie muszę liczyć białka i wiem, że będzie wystarczająco :-) Muszę przyznać, że więcej białka bardzo dobrze wpływa na moja sylwetkę (głównie z mięsa, jaj, ryb). Posiłkuje się też odżywką białkową np. wieczorem, czy po treningu (w sumie też zwykle wieczorem), choć zasadniczo preferuję naturalne jedzenie :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...