czwartek, 26 września 2013

Pierś z kurczaka z pieczarkami i porem

W zeszłym tygodniu, była ryba w sosie śmietanowym, a zaraz potem kurczak także ze śmietaną..., więc poniżej podaję przepis. Potrawa wyjątkowo smakowała mojemu mężczyźnie, więc tym bardziej postanowiłam ją przedstawić. Jest oczywiście prosta w przygotowaniu, więc mogę ją polecić każdemu :-)

SKŁADNIKI:
  • Pierś z kurczaka
  • Por
  • Pieczarki
  • Cebula
  • Przyprawy:  kostka warzywna (Bio), pietruszka suszona, czosnek niedźwiedzi, sól & pieprz

Przygotowanie:
  1. Kroimy pierś w niedużą kostkę i wrzucamy na patelnię z dodatkiem soli.



  2. Gdy pierś się "zetenie", dodajemy pokrojony por i cebulę, a następnie dusimy razem pod przykryciem.


  3. Po kilku minutach wrzucamy pokrojone pieczarki z przyprawami (pietruszka, czosnek niedźwiedzi, pieprz), wlewamy niewielką ilość wody i wrzucamy pól kostki warzywnej.


  4. Wszystko dusimy razem ok. 10 min. i następnie zaprawiamy śmietaną. Ja osobiście biorę trochę powstałego sosu, mieszam ze śmietaną wyrównując temperatury. Tylko chwilę trzymam na gazie i wyłączam.

  5. Jeśli ktoś ma potrzebę i widzi, że konsystencja jest zbyt rzadka, może potrawkę lekko zaprawić mąką. Myślę jednak, że nie ma takiej specjalnej potrzeby. Kwestia gustu-ja to w życiu bywa.


Myślę, że taki obiad jest dość prosty w wykonaniu i nie wymaga specjalnych zdolności kulinarnych. Potrawkę podałam z kaszą z dodatkiem surówki z kapusty i marchewki.

Smacznej obiado-kolacji!
Mysza :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...